Kediler güçlü hayvanlar olarak görülse de bakımı ayrı bir ilgi gerektirmektedir. Kediler de bizler gibi hastalanabilir, bakteri ve virüslerden ciddi şekilde etkilenebilirler. Bazı bakteriler onların hayatlarını ciddi anlamda tehdit edebilmektedir.

Bunları engellemek için öncelikle kedilerinizin sağlık ve bakımına gerekli hassasiyeti göstermeniz gerekmektedir. Yaptıracağınız aşılar hem kedilerin hem de sizin sağlığınız acısından kritik önem taşımaktadır.

Aşılar kedilerinizin sağlığını, ömrünü, bağışıklık sistemini korurken öldürücü ve tehlikeli hastalıklardan da korunmasını sağlamaktadır.

Kedinizin olacağı aşıları veteriner hekiminiz ile konuşar

ak kedinin yaşı, yaşadığı çevre ve sağlığına göre karar vermesi gerekmektedir. Kedilerin olması gereken başlıca aşılar hayvanlarınızı çeşitli hastalıklara ve enfeksiyonlara karşı korumaktadır.

Kedileriniz 6-8 haftayı doldurdukları zaman olmaları gereken başlıca aşılar şunlardır:

• Kuduz
  • Kedi Gençlik Hastalığı (Feline Panleukopenia)
  • Viral Solunum Yolu Enfeksiyonu (Feline Calicivirus)
  • Herpes Virüsü (Feline Rhinotracheitis)

Yavru kediler bu aşıları 6-20 haftalık iken olmalıdır. Ayrıca aşılar kedi bir yaşına geldiğinde tekrarlanmalıdır.

Yavru kedilerin ilk aşılarını olabilmeleri için minimum 6 haftanın geçmiş olması gerekmektedir. Annelerinden aldıkları sütler ile hastalıklara karşı geçici direnç sağlayan kedilerin aşılanması etki göstermeyebilmektedir. Bu nedenle kedilerin 6 haftalık olmasının beklenmesi gerekmektedir.

Yavru kedilerde aşı uygulamasına gçilmeden önce iç ve dış parazitlere karşı uygulanacak antiparazit tedavisi aşılardan istenen tam korumanın sağlanabilmesi açısından da önemlidir. Antiparazit tedavisi yapılmış kedilerin aşıları, karma aşı ile başmaktadır.

Daha sonra uygulanacak olan kuduz aşısı için, yavru kedilerin 12 haftalık olması beklenmektedir. Kedilerde ilk kez yapılan aşılardan kuduz aşısı hariç tüm aşıların minimum 2 hafta, maksimum 4 hafta süre sonrasında tekrar dozları uygulanmaktadır. Uygulamada sadece kuduz aşısının tekrar süresi 1 senedir.